A foglalkozások menüpont alatt részletes információkra lelsz.

Jelentkezni: bryell@invitel.hu vagy facebook oldalunkon

Boltunk Székesfehérváron, a Távírda u. 25/5. szám alatt található. (Sokan Fal közként ismerik)
Nyitva tartásunk: Hétfő - Péntek: 9.00 - 18.00,
Szombat: 9.00 - 12.00

A bolt telefonszáma: 22/412-665

2014. augusztus 12., kedd

De hogy találod ki?

Annyiszor megkapom ezt a kérdést :) Egyszer már próbáltam rá válaszolni, most megint megteszem :) Így dolgozom én.
Először is: nem nézegetek decupage oldakat inspiráció céljából. Lapozgatok antikvitásos könyvet, járok lomizni, nézem a természetet és nézek olyan tárgyakat, amiket nem emberi kéz alkotott. Ezek inspirálnak. Aztán kattog az agyam, hogy én ezt mégis hogyan tudnám megalkotni a saját kezemmel. Próbálkozom. Van, amikor napokig, hetekig, hónapokig. Mert egy-egy ötlet nem hagy nyugodni, és addig űzöm a gondolatot, amíg tett nem lesz belőle :)

Nézzük pl. ezt a karkötőt - mostanában ez volt az egyik olyan tárgy, amit készítettem, amire kb. 50-szer kaptam meg ezt a kérdést.... de hoooogy, de honnaaaaan? :)

Itt ez a karkötő úgy néz ki, mintha börből lenne... vagy valami fémből, mondták. Pedig nem abból van. Filléres ötlet, dekorgumiból készült. A története pedig a következő.
Van nekem egy gyönyörű faliórám. Igen, az a 100valahány éves. Hatalmas, több, mint egy méter magas, ingás, felhúzós, faragott fa dobozban. Ez a faragott fa doboz, ami engem ámulatba ejtett. (Persze az egész órát imádom, úgy ahogy van, a hangja is visszafogott, csodaszép) Ezen kezdtem el aztán agyalni, hogy miképpen is tudnám én ezt a hatást visszaadni egy kisebb tárgyon, ami lehetőleg egy óraszerű legyen. Mert ugye a faragás kiemelkedik, ráadásul domború az a fa. A nagyja gondolat tehát az volt, hogy stencilbe valamiféle paszta. Na, de a stencilt hogyan tegyem rá egy domború valamire? Hiszen a vastag stencil azért nem hajlítható olyan jól, aláfolyik a cucc, nem lesz szép. És honnan vegyek egyáltalán domború valamit? :) Aztán szembejött velem a hungarocell, és meg is kértem azt, aki ebben nagy mester, ugyan vágjon már nekem egy rudat, amit aztán felezzen meg hosszában, meg egy nagyobb hungarocell táblát, hogy legyen is mire ragasztanom. 
Eddig megvoltam, aztán nem haladtam. Hiszen a stencil még mindig nem hajlítható (a vastag, Pentás), a vékony (Stampériás) pedig nekem túl vékonyka lett volna (és nem is tetszett a minta, mivel nekem sűrűbb mintázatú kellett, ha már egyszer fafaragás... )
Aztán egyszer csak beugrott, hogy valami laposra kell stencilezzek, ami aztán hajlítható, és felragasztható a domború cuccra. Aztán előkerült valahonnan hátulról a kisagyamból a dekorgumi. Kipróbáltam mindenféle pasztát rá, ami csak akadt itthon (akad pár...), de lejött, nem tapadt, hajlításkor törött. Gélpaszta? Rajtamaradt, hajlítható, vágható ollóval!! Így aztán összeraktam az órát.. Ezt itt, emlékeztek rá?
És mivel méretre kellett vágni a dekorgumit, maradt néha egy-egy csík. Ránéztem és megállapítottam, hogy karkötő :))) Aztán már csak a festését kellett kiagyalnom, ami nem volt nehéz, miután lomiban vettem egy merev fém karkötőt, ami iszonyúan tetszett :) 
Szóval megszületett a dekorgumi csíkon gélpaszta stencilbe, feketére festve, arany és bronz metál viaszpasztával bekenve, szalagcsipesszel összefogva. :)
Ha érdekel az elkészítése nézd meg videón.

Tudok még ilyeneket, mondjam még? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...