A foglalkozások menüpont alatt részletes információkra lelsz.

Jelentkezni: bryell@invitel.hu vagy facebook oldalunkon

Boltunk Székesfehérváron, a Távírda u. 25/5. szám alatt található. (Sokan Fal közként ismerik)
Nyitva tartásunk: Hétfő - Péntek: 9.00 - 18.00,
Szombat: 9.00 - 12.00

A bolt telefonszáma: 22/412-665

2015. február 4., szerda

Dekupázs - lépésről lépésre

Ahogy ígértem több leírást szeretnék mutatni:

Most egy ilyen dobozt fotóztam végig, amihez dekupázs papírt használtam, lágy dekorfestéket, 3D port és pasztákat. Valószínűleg lehetne még ezt - azt rápakolni, de tudni kell megállni is :) 
Hát tessék, nézzétek, én hogyan csinálom és próbáljátok ki ti is, ha ez még nem történt meg... :)

Első lépésként keverjük össze a lágy dekor festéket (használhattam volna sima alapozót, vagy akrilfestéket is, de én most ezt választottam) 3D porral, majd egy pasztákhoz való stencilt helyezzünk a felületre, és kenjük bele a spatula hátával a pasztát. Ezután óvatosan emeljük fel a stencilt, majd mossuk el. A pasztát hagyjuk száradni:
 Amíg szárad a paszta, kenhetjük a doboz oldalát. Én itt háromféle színű festéket használtam. Egyszer az egyikbe, máskor a másikba nyúltam bele és kentem egymásra a színeket. A színek összemosásánál mindig több festéket használjunk, úgy lehet a legszebben összemosni. Ha megszáradt a pasztánk, kenjük át azt is a festékekkel:
Ha megszáradt a festésünk is, csiszoljuk át az egész dobozt. Amennyiben lehetséges, kint szabadban tegyük meg, mert a lágy dekorfesték felülete akkor lesz igazán szép sima, ha jól lecsiszoljuk és ez ugye porral jár :) 
A dekupázs papírt mérjük oda az alaphoz és vágjuk ki a méretet. Nem baj, ha valamelyik széle kicsit túl lóg, de mérjük ki, hogy a levehetetlen gomb hol van, és vágjunk egy lyukat a papírba, annak helyéhez. A papírt aztán áztassuk be vízbe.

A papírról aztán húzzuk le két ujjunk között a felesleges vizet, alaposan ragasztózzuk be a dobozt, illesszük fel a papírt, és simítsuk ki a levegőt az ujjunkkal, majd egy száraz papírtörlővel, vagy zsepivel. Aztán hagyjuk száradni, majd utána csiszoljuk le a felesleges, túllógó papírt.
Antikoló pasztával jól pamacsoljuk be a 3D-s részt, valamint a doboz széleit, és töröljük is vissza egy papírtörlővel. Nekem még hiányzott róla egy leheletnyi csillogás, ezért a kiemelkedő részre és az élekre egy kis arany viaszpasztát is felkentem.
Utána az egészet lakkozhatjuk, vagy viaszpasztázhatjuk (átlátszóval persze), kinek-kinek ízlése szerint. :)
Hamarosan jövök még ilyesmikkel, valamint a facebook oldalunkon még több ötlettel, képekkel. Kövessetek! :)


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a remek ötletet! Én azt hiszem ilyen kis dobozkát fogok venni. http://vertespapir.hu/index.php?search_co=minidoboz&kereses_gomb.x=0&kereses_gomb.y=0&kereses=1&id=termekek Szerinted ekkora felületre is meg lehet próbálni a 3D port, vagy nem fog úgy érvényesülni? Üdv. Petra

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon kis picike, de ha sűrű mintás stencillel csinálod, akkor azért az jó lesz! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...